L’ISO 9001 és una norma internacional que s’aplica als sistemes de gestió de qualitat i que se centra en tots els elements d’administració de qualitat amb què una empresa ha de comptar per tenir un sistema efectiu que li permeti administrar i millorar la qualitat de seus productes o serveis.
En un mercat cada vegada més globalitzat, considerem que la qualitat és un factor estratègic imprescindible. Creiem que el procés de preparar-nos, obtenir i mantenir la certificació ens servirà per millorar i consolidar encara més la satisfacció dels nostres clients. En el nostre cas en particular, i per ser totalment honestos, no ho fem ni per pressions dels nostres clients ni tan sols per augmentar les possibilitats de guanyar licitacions o contractes com sol ser l’habitual. Ens embarquem en el procés per absoluta convicció i entusiasme en fer les coses cada dia millor, i que aquesta aportació de valor es transmeti als nostres clients.
La norma preveu una sèrie de requisits aplicables a totes les organitzacions, al marge del tipus o mida per exemple:
- Identificar els processos per conformar el Sistema de Gestió de Qualitat; establir la seva seqüència.
- Determinar el funcionament i control d’aquests processos.
- Assegurar recursos per al funcionament d’aquests processos.
- Monitoritzar i mesurar aquests processos; millora constant.
En aquest sentit, els nostres principals objectius són:
- Augmentar la satisfacció del client.
- Demostrar la capacitat per a millorar la satisfacció del client, així com la nostra eficàcia organitzacional.
- Realitzar una clara definició de processos i responsabilitats.
- Millorar la imatge de la nostra empresa en el mercat.
- Incrementa la consciència de la qualitat entre els nostres empleats.
- Millorar la qualitat dels nostres productes i serveis.
- Promoure seriosament l’esperit de la millora contínua.
- Millorar la comunicació interna i la qualitat de la informació.
- Prevenció de problemes, no correcció.
- Mesura, control i millora a través d’indicadors d’acompliment en els processos.
- Disposar d’una base excel·lent per a un posterior sistema de gestió.
Un cop aconseguits tots aquests objectius, pensem que la transparència que implementa el procés de certificació, és a dir, l’avaluació confiable sobre la nostra capacitat per complir els requisits mitjançant auditors, farà que la nostra empresa transmeti als nostres clients la confiança necessària sobre l’acompliment i la eficàcia del nostre Sistema de Gestió de la Qualitat.
Deixa el teu comentari